Dikkatli bir kişiyseniz, Google araması yaparken elde edilen ilk sonuçların her zaman organik olmadığını anlamış olmalısınız. Çoğu zaman bunlar “Duyuru” yazan küçük bir mesajla görünür. Bu, dijital reklamcılığı kullanmanın en yaygın yoludur, ancak tek yöntem değildir. Bu sayfada İnternet Reklamcılığı hakkında her şeyi öğreneceksiniz ve bu sayede internet reklamları konusunda bizden destek alarak internet reklamlarınızı bize emanet edebilirsiniz.
Dijital Reklamcılık nedir?
Dijital reklamcılığa, sponsorlu bir bağlantının dahil olduğu Dijital Pazarlama reklamları kümesi denir. En ünlü sponsorlu bağlantılar Google sonuçlarında görünen bağlantılar olduğundan, kavramı arama motorunda yapılan reklamlarla eş anlamlı olarak kullananlar vardır.
Ancak uzmanlar farklılaşıyor: Birçoğu fikrin internette ürün veya hizmetleri tanıtmak için kullanılan herhangi bir ücretli bağlantıyı içerdiğini savunuyor. Bu şekilde, Google reklamları olasılıklardan sadece biri olacaktır.
Google reklamları nedir?
Bu sayfada, diğerlerinin yanı sıra sosyal ağlardaki, bloglardaki reklamları da içeren bu daha geniş konsepti benimseyeceğiz.
Dijital reklamcılık, arama motorları, Google Görüntülü Reklam Ağı, bloglar ve haber portalları gibi farklı platformlarda görüntülenmesine neden olabilir.
Yeniden Pazarlama nedir?
Bir ürün sayfası gördüğünüzde ve ardından teklifi internette ziyaret ettiğiniz diğer sayfalarda görünmeye devam ettiğinde bu bir tesadüf değildir: Bu yeniden hedefleme denen bir uygulamadır ve Dijital Pazarlamada oldukça yaygındır.
Terimin kökeni, hedef anlamına gelen İngilizce hedeften gelmektedir. Bu nedenle, yeniden hedefleme, diğer etkileşimlerin yanı sıra konu için yapılan ilk arama, bir e-ticaret ziyareti sonrasında gösterilen sponsorlu reklamlarla aynı kişiye birden çok kez vurmak olacaktır. Bu stratejiyi, Google’ın kendi yeniden hedefleme aracı olarak adlandırdığı yeniden pazarlama adı altında bulabilirsiniz.
Google Ads’de yeniden pazarlama
Daha fazla dönüşüm elde etmek için nasıl kampanya ve liste oluşturulur.
Bu stratejinin amacı, bir reklamı ilk kez gören kişinin satın almaya karar vermediği varsayımına dayanarak satışları artırmaktır. Bu, karmaşık satışlarda daha da sık görülür. Bu şekilde, yeniden hedefleme müşterilerin zihninde yer almak için iyi bir araçtır.
Facebook Reklamları
“Reklamcılık” yazan gri bir başlık ile görünen Facebook gönderilerini gördünüz mü? Bu tür gönderi, Google Ads’de olduğu gibi, segmentlere ayrılmış bir kitleye reklam yapmak için dünyanın en büyük sosyal ağının izleyicilerinden yararlanmanıza olanak tanıyan bir platform olan Facebook Reklamları ile yapılır.
Araç, çeşitli iş hedeflerine odaklanan çeşitli formatlar ve segmentasyonlar sunar: sayfada takipçiler edinin, potansiyel müşteriler oluşturun, etkinliklere katılımı onaylayın vb.
İlan Seçenekleri
Her birinin kendi amacı olan farklı türde reklamlar vardır. Kampanyanızı oluşturmanız gereken nihai sonuçtan kaynaklanmaktadır. Bu yapılandırma, kullanıcının reklamlarınızı oluşturmasını ve hedeflerinize ulaşmasını kolaylaştırır.
Marka bilinirliği: Amacınız, reklamlarınıza dikkat etme olasılığı daha yüksek olan kişilere ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırmaktır.
Instagram Reklamları
Instagram Reklamları, hem zaman çizelgesinde hem de sosyal ağın Hikayelerinde reklam oluşturmanın bir yoludur. Bu reklamlar, fotoğraf veya video sekanslarıyla birlikte resim, video ve atlıkarınca biçimlerinde olabilir. Araç, tıklamalar, dönüşümler, uygulama yüklemeleri, video görüntülemeleri vb. Oluşturmak için kullanılabilir.
Instagram’da reklam oluşturmak, şirketinize görünürlük, çekicilik ve marka tanınırlığı getirir. Kısa videolar, fotoğraflar, ürün ve hizmet kullanımı eğitimine yardımcı olmak için harikadır.
İlan Seçenekleri
Resim: Resim veya video içeren en yaygın reklam türü, Harekete Geçirici Mesaj ve açıklama. Atlı Karınca: metin ve CTA düğmeleriyle aynı reklamda en fazla 10 resim yayınlamanıza olanak tanır. Bir hikaye anlatmak veya çeşitli ürünleri sergilemek için idealdir.
Hikayeler: Bahsettiğimiz diğer formatlar beslemeye yönlendirilir. Hikayeler reklamlarında, markanızı kullanıcıların Instagram hikayeleri arasında tanıtabilirsiniz. Görüntüler ekranda 5 saniye ve videolar maksimum 15 saniye görüntülenir. Bir Hikayeler atlı karıncası oluşturmak da mümkündür.
Linkedin Reklamları
LinkedIn Ads, sosyal ağın profesyonellere yönelik reklam platformudur. Segmentasyona izin verir ve genellikle daha nitelikli kullanıcıları çeker, çünkü kullanıcının nerede çalıştığı ve mesleği hakkında daha fazla veri mevcuttur.
Yerel Reklamlar
Yerel Reklamlar veya yerel internet reklamcılığı, sayfadaki deneyimlerini etkilemeden halkla alakalı reklamlar sunmanın bir yoludur. Haber sitelerinde genellikle sayfanın alt kısmında yer alan bu formattaki bir reklamı mutlaka bir öneri olarak görmüş olacaksınız.
Yerel Reklamların temel avantajı, afişlere göre daha az müdahaleci olmaları, bilgilendirici veya eğlenceli içerik sunarak halk için değer yaratma potansiyeline sahip olmalarıdır. Ayrıca, izleyicilerle duygusal bir bağ kurmanıza olanak tanır ve diğerleri arasında olası satış oluşturma, marka bilinirliği gibi çeşitli hedeflere sahip olabilir.